Milý problém, môj Boh je väčší než ty.
či z iného pohľadu:
“Nepreklínaj tmu, prines svetlo.
Boh zoslal pomoc.
Zoslal TEBA.”
(J.Davisová, Kniha o pastierovi)
🙂
6. októbra 2012 od White
Milý problém, môj Boh je väčší než ty.
či z iného pohľadu:
“Nepreklínaj tmu, prines svetlo.
Boh zoslal pomoc.
Zoslal TEBA.”
(J.Davisová, Kniha o pastierovi)
🙂
Kategória: Denná motivácia | Označené poslanie, práca na sebe, sila, životná cesta | 3 komentáre
orion komentoval Volanie hlbočiny | |
Anežka Kočárková komentoval Ochorenia krčnej chrbtice zo p… | |
Melánia Konkolyová komentoval Ochorenia krčnej chrbtice zo p… | |
amarylis2 komentoval Podstatou Lásky je porozumenie… | |
amarylis2 komentoval Podstatou Lásky je porozumenie… | |
Podstatou Lásky je p… komentoval Podstatou Lásky je porozumenie… | |
amarylis2 komentoval Láska je dostupná aj bez exklu… | |
Úsmev | Momo a jeho… komentoval :) |
WPThemes.
Pookriala si mi citátom od J.Davisovej srdce White. Ďakujem!
🙂
V mojich blížnych prebýva Duch Boží, V mojich vzdialených prebýva Duch Boží, V každom Srdci prebýva Plameň Lásky, Ostrie Cností, Jemnocit Spolucítenia, Triezvosť Bdelosti, V každej Bytosti poznávam Lásku Božiu, Žiariaci Dych Ducha Božieho sa zrkadlí v Očiach Každej Bytosti, V každodenných potrebách poznávam Božiu Milosť v prospech Všetkých Bytostí.
Každý okamih je mojím učiteľom, ctím si skrz Božie Zákony všetky spevy, každé slovo všímavo v milosti ukladám do svojho srdca, každý dych cítim skrz každodennú prax života – s hlbokou pokorou hladím na svojich učiteľov, v hlbokej skromnosti vzhliadam k svojim potrebám, v Božom Dychu Viery nachádzam útechu a požehnanie možnosti pomoci iným.
(neznámy citát)
Citát(Bhagavadgíta – čtrnáctý zpěv):
Bhagavadgíta – čtrnáctý zpěv
1. Vznešený se opět ujal slova: “Zjevím ti teď vědění všech vědění, jež mnohé světce odměnilo po pozemském životě Nejvyšší Dokonalostí.
2. Protože si osvojili toto vědění, nevracejí se zpět do koloběhu životů. Splynuli se Mnou a osvobodili se od nových zrodů a skonů.
3. Velká Příroda, podstata hmotného jsoucna, ó potomku králů, je Mé lůno. Do něho zasévám sémě, z něhož se rodí mnohotvarý život.
4. Jsem lůno všech lůn. Jsem sémě, z něhož klíčí život všech druhů.
5. Sattva – čistota, Radžas – činorodost a Tamas – temnota, milý Ardžuno, jsou ony tři přírodní síly, jež poutají nesmrtelnou duši ve zhmotnělém tvaru.
6. Zářivá a bezúhonná Čistota už sama sebou váže lidského tvora ke štěstí a vědění.
7. Vášnivá Činorodost vzbuzuje žízeň, touhu a slepou připoutanost k činům, Ardžuno. Tím pevně poutá ztělesněnou duši.
8. Ale nevědomá Temnota, zplozená klamem, potomku králů, mate všechny bytosti, neboť udržuje duši v netečnosti, nedbalosti, tuposti a spánku.
9. Čistota spojuje člověka s blahem a štěstím. Činorodost prahne po činech, ale Temnota, Ardžuno, zatemňuje všechno poznání a vězní duši v klamu.
10. Čistota, královský princi, někdy povstává a vítězí nad Činorodostí a Temnotou. Jindy Činorodost povstává a nabývá vrchu nad Čistotou a Temnotou. A někdy Temnota, zmatením rozumu, poráží zase Čistotu a Činorodost.
11. Proniká-li každou branou těla světlo poznání, tu věz, Ardžuno, že Čistota má vládu nad takovým obydlím!
12. Lakota, vzrušená mysl, přemíra činů, neklid a touha přebývají zase tam, kde sídlí vášnivá Činorodost, ó ture mezi muži!
13. A beznaděj, tupost, zmatek a sebeklam pučí vždy tam, královský synu, kde panuje nevědomá Temnota.
14. Zemře-li člověk pod perutěmi Čistoty, je vynesen do neposkvrněných končin lidí pravdymilovných.
15. Setká-li se duše člověka se smrtí v panství Činorodosti a vášně, bude v novém životě stále puzena k činnosti. Ale ten, kdo zemře v nevědomosti, je určen k novému zrodu z lůna nerozumu.
16. Sladké je ovoce Čistoty, hořké je ovoce Činorodosti a vášně, ale jedovaté je ovoce nevědomé Temnoty.
17. Z Čistoty vykvétá moudrost, z Činorodosti chtivost, kdežto zmatek, sebeklam a tupost jsou trojím plodem temné nevědomosti.
18. Ti, kdož jdou za Čistotou, jdou vzhůru, kdož milují Činorodost, přešlapují na místě, avšak nevědomci, tonoucí v Temnotě, klesají na nejnižší stupeň.
19. Člověk, jenž chápe, že jen tyto tři síly vládnou životu a že nad nimi věčně dlí nejvyšší Pán, poznal Moji duchovní přirozenost.
20. Kdo se povznesl nad tuto trojici sil, z nichž jeho tělo povstalo, je osvobozen od zrození, stáří a smrti a dospívá již v tomto životě k nesmrtelnosti.”
21. Ardžuna se opět tázal: “Podle čeho se pozná ten, kdo se povznesl nad tyto tři vlastnosti? Jak si počíná a jak je přemáhá, Pane?”
22. Vznešený odpověděl: “Přemáhá je ten, potomku králů, kdo netouží po výhodách Čistoty, ani po plodech Činorodosti, ani po ovoci klamu zplozeného Temnotou a nemá je ani v nenávisti.
23. Přemáhá je ten, kdo se od nich odvrací, a přece si je vědom jejich hry, kdo nalézá v sobě sebe sama a nikdy nekolísá.
24. Přemáhá je ten, kdo pohlíží stejně na radost jako na bolest, stejně na kámen jako na hroudu zlata, stejně na chválu jako na hanu a kdo je stálý v náručí lásky či v opuštěnosti samoty.
25. Přemáhá je ten, kdo je stejný ve cti jako v potupě, stejný k příteli jako k nepříteli a kdo není nutkán k ziskuchtivým činům. Věz, že takový člověk se opravdu vyprostil z vlivů tohoto světa!
26. Když se vymanil z moci těchto přírodních sil, slouží Mi pak takový člověk s naprostou oddaností a je hoden toho, aby se spojil se Mnou.
27. Neboť věz, že Já ztělesňuji ono dokonalé jsoucno, onu neměnnou podstatu Nesmrtelnosti, onu věčnou Cestu k Pravdě, onu Blaženost, jež se vymyká všemu srovnání!”
( Bhagavadgíta – čtrnáctý zpěv )
( http://www.oaza.atlasweb.cz/bhagavadgita14.html )
( Bhagavadgíta – kompletní znění )
( http://osviceni.unas.cz/texty/bhagavadgita.html )
(The Bhagavad Gita )
( http://www.yogavidya.com )
( http://www.santosha.com/gita-chapter1.html )