Intuícia sa vo všeobecnosti vzťahuje na informáciu alebo vedomosti, ktoré nám sprostredkovávajú naše vnútorné zmysly – zrak, sluch a pocity (niekedy aj vôňa a zriedka i chuť). Telepatia sa zvyčajne chápe ako niečo aktívne a verbálne a jasnozrivosť ako niečo pasívne a vizuálne. Podobne ako vo vonkajšom svete, aj vnútorné vedomosti a informácie sa môžu na jednej strane poskytovať a na druhej dostávať. Keďže podľa šamanského učenia materiálny svet je produktom nemateriálneho sveta, materiálny základ môže, ale nemusí byť objavený.
Aka pavučina
Jednou z vhodných, zaužívaných metafor je pavučina – nazývaná aj aka pavučina. Aka je havajské slovo, ktoré znamená “esencia” alebo “tieň”. Je to pojem nemateriálnej siete, ktorej vlákna spájajú všetko vo vesmíre. Často sa tieto vlákna chápu vo vzťahu k emóciám a vtedy sa zavše nazývajú povrazy alebo laná. Samotné spojenia v pavučine existujú stále, ale jednotlivé vlákna sa aktivujú vedomou pozornosťou. Takže niečo intuitívne viete – nastáva prenos informácie – kedykoľvek, keď na niečo myslíte, alebo si to uvedomíte. Typickým príkladom je, keď myslíte na priateľa a ten vám ihneď zavolá. Myšlienka na priateľa môže preniesť podnet alebo túžbu, na ktoré ten môže odpovedať, alebo priateľ možno práve pred telefonátom na vás myslel a vy ste to zachytili. V každom prípade to možno vysvetliť pomocou informácie prenášanej v pavučine.
Signál
Všetko vo vesmíre vysiela vlastné signály, podobne ako televízne stanice – a všetko na svete má svojho príjemcu. Akýkoľvek signál je kombináciou frekvencií. Celá informácia o vysielači sa vysiela na všetkých frekvenciách, no každý prijímač je uspôsobený tak, že zachytáva len istý rozsah, podobne ako rádiový prijímač, ktorý môže zachytiť audiosignály z televízneho vysielania, ale vizuálne signály nie… Alebo ako televízny prijímač, ktorý zachytáva vysielanie len na istých televíznych kanáloch. Takže ak použijeme túto metaforu, môžeme naše vnímanie prirovnať tomuto – naše vnímanie vysielania inej osoby je obmedzené naším naladením na túto osobu. Čím lepšie sme naladení, tým viac sa dozvieme… Čím menej sme naladení, tým viac nám unikne. Naladenie sa robí zámerne, keď si to uvedomujeme, alebo sústredíme pozornosť. Buď to robíme pasívne a zachytávame informácie, alebo aktívne informáciu vysielame. Ale tak isto tu môžu byť “poruchy”, ktoré môžu byť spôsobené vonkajšími signálmi z toho istého pásma, alebo vnútorným sklzom či rušivými signálmi (čiže nesústredenosťou alebo pochybnosťami a zachytením kritiky).
Pole
Keďže vesmír je nekonečný, aj vy ste nekoneční. Ak ste nekoneční, môžete si všetko uvedomovať a na všetko vplývať svojou pozornosťou. Kľúčom k tejto metafore teda je čistota zámeru a jasnosť sústredenia. Keď sa pýtate, čo je v skutočnosti intuícia… Nuž, je tým, čo si pod ňou predstavujete. Šamani používajú intuíciu na to, aby zhromaždili informácie o minulosti, prítomnosti a budúcnosti, keď sa pripravujú na liečenie, alebo keď sa liečia sami.
Najdôležitejšie je, že v súlade so 4.princípom sa nemôžete naladiť na minulosť alebo budúcnosť, ani keby ste veľmi chceli, pretože jedinou realitou je prítomnosť. Keď idete k profesionálnemu senzibilovi a prosíte ho, aby vám vyveštil, zvyčajne začína tým, že vám rozpráva o minulosti, potom o prítomnosti a potom o budúcnosti. Podľa tohto sa senzibil nenalaďuje na vašu skutočnú minulosť, ale na vaše spomienky (vedomé alebo nevedomé), ktoré v tej chvíli vysielate. Podobne zachycuje spomienky a myšlienky o súčasných záležitostiach, keď hovorí o prítomnosti. A nalaďuje sa aj na logickú projekciu vašich súčasných vzorcov a sklonov, keď hovorí o budúcnosti. Dobrý senzibil je zvyčajne veľmi presný vo vzťahu k minulosti, pomerne presný vo vzťahu k prítomnosti a žalostne nepresný vo vzťahu k budúcnosti.
Podľa šamanskej koncepcie vytvárame budúcnosť v súčasnosti. Môžete si teda predstaviť, aké je pre senzibila ťažké zmysluplne zhodnotiť množstvo informácií, ktoré vysielate vy a ľudia nachádzajúci sa s vami aj v potenciálnom spojení. Je úžasné, že to vôbec dokážu robiť. Pravdaže, senzibil vám občas môže poskytnúť informáciu o budúcnosti, ktorá sa ukáže ako správna. Stáva sa to však väčšinou vtedy, keď sa naladí na súčasný vzorec silných návykov, silného vplyvu alebo silného rozhodnutia.
Napriek nafúknutej propagande sú senzibili vo svojich predpovediach málokedy presní viac ako na 30 %. Tento problém súvisí na jednej strane s poruchami spôsobenými túžbami a napätím samotného senzibila, a na druhej strane s tým, že ľudia stále menia názory. Zem mení svoju mienku ešte častejšie, keďže jednou z vecí, ktoré senzibili predpovedajú najhoršie, sú zemetrasenia.
Ak sa v skutočnosti nenalaďujeme do minulosti alebo budúcnosti a zachycujeme len spomienky a potenciálne možnosti, prečo sa vôbec namáhať tým, že na ne sústredíme svoju intuíciu? Prečo ju radšej nerozšírime v prítomnosti? Lenže práve intuícia rozšírenej prítomnosti nám poskytuje hodnotnú informáciu o potláčaných myšlienkach týkajúcich sa minulosti a o súčasných vzorcoch, ktoré by mohli viesť k neželanej budúcnosti. Môžeme teda použiť intuíciu, aby sme lepšie pochopili seba a iných; aby sme zmenili naše idey a teda aj následky minulosti; a a aby sme zmenili budúcnosť tým, že zmeníme naše súčasné vzorce…
Zdroj: Mestský šaman, Serge Kahili King
Pridaj komentár